2 στη 12η

Πολιτιστικό Πρόγραμμα. Μαθητικό περιΟΔΙΚΟ: 2 στη 12η. Τεύχος 12ο. Σχολική Χρονιά: 2011 - 2012. Υπεύθυνοι Καθηγητές: Σταύρος Μίχος, Αναστάσης Στρατουδάκης.


Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

793 εκατ. οι αναλφάβητοι ενήλικες


Σε 11 χώρες το ποσοστό των ενηλίκων που δεν ξέρουν να γράφουν και να διαβάζουν είναι μεγαλύτερο από το 50%.

Περίπου 67 εκατ. παιδιά σχολικής ηλικίας δεν παρακολουθούν μαθήματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με την UNESCO.

Σε περίπου 793 εκατ. ανέρχονται οι αναλφάβητοι ενήλικες παγκοσμίως, η πλειοψηφία των οποίων είναι νεαρά κορίτσια και γυναίκες, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η UNESCO εν όψει της αυριανής Παγκόσμιας Ημέρας Αναλφαβητισμού.

Μάλιστα τα στοιχεία δείχνουν ότι σε 11 χώρες, οι περισσότερες της Δυτικής Αφρικής, το ποσοστό των ενηλίκων που δεν ξέρουν να γράφουν και να διαβάζουν είναι μεγαλύτερο από το 50%.
Πρόκειται για το Μπενίν, την Μπουρκίνα Φάσο, την Αιθιοπία, την Γκάμπια, τη Γουινέα, την Αϊτή, το Μαλί, τον Νίγηρα, τη Σενεγάλη, τη Σιέρα Λεόνε και το Τσαντ.
"Περίπου 67 εκατ. παιδιά σχολικής ηλικίας δεν παρακολουθούν μαθήματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 72 εκατ. έφηβοι, οι οποίοι θα έπρεπε να φοιτούν στον πρώτο κύκλο της δευτεροβάθμιας, δεν μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμά τους στην παιδεία", ανέφερε η UNESCO στη χθεσινή ανακοίνωσή της.
"Ο κόσμος χρειάζεται μια μεγάλη πολιτική δέσμευση υπέρ της καταπολέμησης του αναλφαβητισμού. Η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να συνοδεύεται από την κινητοποίηση επαρκών πόρων, προκειμένου να υλοποιηθούν τα προγράμματα που έχει αποδειχτεί ότι είναι αποτελεσματικά", δήλωσε η γενική διευθύντρια της UNESCO Ιρίνα Μπόκοβα και πρόσθεσε:
"Καλώ τις κυβερνήσεις, τις διεθνείς οργανώσεις, την κοινωνία των πολιτών και τον ιδιωτικό τομέα να καταστήσουν την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού πολιτική προτεραιότητα, ώστε κάθε πολίτης να μπορεί να αναπτύξει το δυναμικό του και να μετέχει ενεργά στη δημιουργία πιο βιώσιμων, πιο δίκαιων και πιο ειρηνικών κοινωνιών".

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ UNESCO
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22769&subid=2&pubid=63365125

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου