2 στη 12η

Πολιτιστικό Πρόγραμμα. Μαθητικό περιΟΔΙΚΟ: 2 στη 12η. Τεύχος 12ο. Σχολική Χρονιά: 2011 - 2012. Υπεύθυνοι Καθηγητές: Σταύρος Μίχος, Αναστάσης Στρατουδάκης.


Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011

Εικονική εκπαίδευση & εικονική τάξη.

Εικονική εκπαίδευση & εικονική τάξη: 

Εικονική εκπαίδευση & εικονική τάξη Μια νέα απειλή ή ένας νέος σύμμαχος για το μαχόμενο δάσκαλο; Ελένη Αναγνώστου, ΠΕ02 υποψήφια επιμορφώτρια ΠΑΚΕ Ρόδου 2011

Εικονικός κόσμος, τι ειπώθηκε:: 

Εικονικός κόσμος, τι ειπώθηκε: Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Microsoft Bill Gates , στην επόμενη δεκαετία θα ζούμε σε ένα εντελώς διαφορετικό, αμιγώς ψηφιακό κόσμο. Ο Nicholas Negroponte προέβλεψε ότι με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και τη διάδοση του διαδικτύου θα περάσουμε από τον αναλογικό στον ψηφιακό κόσμο, όπου θα καταργηθούν τα γεωγραφικά σύνορα και θα ενοποιηθούν όλες οι κοινότητες, οικονομικές, ακαδημαϊκές κ.α. Το Horizon report αναφέρει τους online εικονικούς κόσμους, ως μια από τις νέες τεχνολογίες με την μεγαλύτερη επίδραση στην εκπαίδευση.

Παραδοσιακή τάξη-Εικονική τάξη: 

Παραδοσιακή τάξη-Εικονική τάξη Παραδοσιακή τάξη Εικονική τάξη Μαθησιακό περιβάλλον Μαθησιακό περιβάλλον Δάσκαλος και μαθητές στον ίδιο χώρο Δάσκαλος και μαθητές σε διαφορετικούς χώρους Δάσκαλος και μαθητές στον ίδιο χρόνο Δάσκαλος και μαθητές όχι απαραίτητα στον ίδιο χρόνο Φιλοξενείται σε σχολικό κτίριο Φιλοξενείται στο διαδίκτυο Ο δάσκαλος παρέχει υποστηρικτικό υλικό (σχολικό εγχειρίδιο, φύλλα εργασίας, παρουσιάσεις video, εικόνας και ήχου) Ο δάσκαλος αναρτά υποστηρικτικό υλικό (αρχεία, παρουσιάσεις video, εικόνας και ήχου, υπερκείμενα, συνδέσμους) Ο δάσκαλος επικοινωνεί με τους μαθητές δια ζώσης Ο δάσκαλος επικοινωνεί με τους μαθητές με ηλεκτρονικά μέσα Ο δάσκαλος αναθέτει εργασίες ατομικές ή ομαδικές Ο δάσκαλος αναθέτει ηλεκτρονικά εργασίες ατομικές ή ομαδικές Οι μαθητές επικοινωνούν άμεσα μεταξύ τους Οι μαθητές επικοινωνούν μέσω forum, e-mail, chat, συνεργατικών κειμένων Οι μαθητές γνωρίζουν την πρόοδο των συμμαθητών τους Οι μαθητές δε γνωρίζουν πάντα την πρόοδο των συμμαθητών τους.

Τρόποι διδασκαλίας με εικονική εκπαίδευση: 

Τρόποι διδασκαλίας με εικονική εκπαίδευση Virtual Classroom : σε απευθείας σύνδεση ανάδραση σε πραγματικό χρόνο Hypertext μαθήματα : δομημένο υλικό μαθημάτων Με video : διάλεξη δάσκαλου συνοδευόμενη με διαφάνειες και video-streaming τεχνολογίες Με ήχο : παρόμοια μαθήματα βασισμένα στον ήχο και όχι στην εικόνα

Τρόποι διδασκαλίας με εικονική εκπαίδευση: 

Τρόποι διδασκαλίας με εικονική εκπαίδευση Peer-to-peer μαθήματα : μαθήματα κατά παραγγελία Κοινωνική δικτύωση : με χρήση web 2.0 εργαλείων για την καλύτερη προώθηση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των δασκάλων και μαθητών

Αλληλεπίδραση : 

Αλληλεπίδραση Ένας μόνος του : ο μαθητής είναι αυτοδιδασκόμενος με μόνες πηγές το υλικό του διαδικτύου Ένας προς ένα : προσωπική αλληλεπίδραση δάσκαλου-μαθητή με εξατομικευμένες οδηγίες

Αλληλεπίδραση: 

Αλληλεπίδραση Ένας προς πολλούς : οι μαθητές απευθύνονται σε περισσότερους δασκάλους σε μια δεδομένη γνωστική περιοχή Πολλοί προς πολλούς : όλοι οι μαθητές μπορούν να πάρουν το λόγο απευθυνόμενοι προς όλες τις ομάδες συζήτησης, εργασιών κ.α.

Παράμετροι δημιουργίας αποτελεσματικού εικονικού μαθήματος: 

Παράμετροι δημιουργίας αποτελεσματικού εικονικού μαθήματος Εύχρηστο & ευχάριστο λογισμικό Σαφής στοχοθεσία Κατάτμηση ύλης Επίγνωση δυσκολιών Επεξηγηματικό και φιλικό κείμενο Απεικονίσεις προς αντικατάσταση ή συμπλήρωση κειμένων Παραδείγματα και μελέτες σχετικές με τη γνωστική περιοχή Σχόλια μελέτης, αλληλεπίδραση με το υλικό Αναφορές στην πρότερη γνώση Σύνοψη ενότητας Ασκήσεις αυτοαξιολόγησης Ασκήσεις με στόχο τον περαιτέρω προβληματισμό Παράρτημα με σχόλια περαιτέρω μελέτης, απαντήσεις ασκήσεων

Εικονικά περιβάλλοντα μάθησης:: 

Εικονικά περιβάλλοντα μάθησης: Alphastudy Claroline JoomlaLMS LAMS Moodle Blackboard Democrasoft

Πλεονεκτήματα εικονικής τάξης:: 

Πλεονεκτήματα εικονικής τάξης: Ευελιξία χώρου: παρέχεται η δυνατότητα σε μαθητές απομακρυσμένων περιοχών να έχουν εύκολη πρόσβαση στη μάθηση Ευελιξία χώρου: ειδικά για μαθητές που χρειάζεται να απουσιάσουν για ένα μεγάλο διάστημα (λόγοι υγείας, εφηβική εγκυμοσύνη, εργασία)

Πλεονεκτήματα εικονικής τάξης:: 

Πλεονεκτήματα εικονικής τάξης: Ευελιξία χώρου σε άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά ή άλλα προβλήματα Δυνατότητα επικέντρωσης σε μια γνωστική περιοχή: ο μαθητής μπορεί να επισκεφθεί όσες φορές χρειάζεται το υλικό μιας γνωστικής ενότητας που τον δυσκολεύει Ευελιξία χρόνου: ο μαθητής δεν πιέζεται να απαντήσει σε περιορισμένο χρονικό διάστημα Κατ΄ ιδίαν μελέτη προωθεί την ανάπτυξη υπευθυνότητας εκ μέρους του μαθητή

Πλεονεκτήματα εικονικής τάξης:: 

Πλεονεκτήματα εικονικής τάξης: Είναι διαθέσιμη σε όσους έχουν στην διάθεση τους απλά μέσα, όπως ένα PC , και δεν απαιτεί οργανωμένους χώρους εκπαίδευσης. Είναι εξαιρετικά πλούσια (ή μπορεί να είναι) σε περιεχόμενο. Είναι εξαιρετικά αποτελεσματική, όταν γίνεται σωστά εξαιρετικά προηγμένο τρόπο παρουσίασης: πολυμέσα, βίντεο, ήχος, κείμενα, εικόνες, παραστάσεις, ομιλία, διαλογική συνεργασία.

Πλεονεκτήματα εικονικής τάξης:: 

Πλεονεκτήματα εικονικής τάξης: Δυνατότητα συνεχούς βελτίωσης του περιεχομένου και της αποτελεσματικότητας. Πλήρης ελευθερία από το ξεπερασμένο μοντέλο της “σειριακής διδασκαλίας” επιτρέποντας δυναμικό “ hyper learning ”, δηλαδή μάθηση με τον τρόπο που ταιριάζει στον καθένα. Συμμετοχική μάθηση με ενεργούς μαθητές αντί για παθητικούς δέκτες Τμηματοποίηση τόσο της παρουσίασης όσο και του περιεχομένου προσφέροντας δυνατότητες επαναχρησιμοποίησης Απεριόριστος πρακτικά αριθμός εκπαιδευομένων, δραστική μείωση ανάγκης προγραμματισμού δασκάλων, αιθουσών, εκπαιδευομένων

Μειονεκτήματα εικονικής τάξης:: 

Μειονεκτήματα εικονικής τάξης: Απουσία άμεσης αλληλεπίδρασης: ο μαθητής δεν έχει άμεση απόκριση στο ερώτημά του από το δάσκαλο ή τους συμμαθητές του Έλλειψη κοινωνικοποίησης: ο μαθητής δεν έρχεται σε προσωπική επαφή με τους συμμετέχοντες στο ίδιο μάθημα Έλλειψη ανταγωνισμού εφόσον οι μαθητές δεν αλληλεπιδρούν άμεσα

Μειονεκτήματα εικονικής τάξης:: 

Μειονεκτήματα εικονικής τάξης: Ασυνέπεια στη συμμετοχή εκ μέρους του μαθητή λόγω έλλειψης ελέγχου Έλλειψη του ενθουσιασμού και πάθους που μπορεί να εμπνεύσει στους μαθητές ένας καλός δάσκαλος

Συμπέρασμα : 

Συμπέρασμα Η παραδοσιακή μορφή της τάξης θα εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχη μορφή και η εικονική θα λειτουργεί συμπληρωματικά, ιδίως στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης .

Δικτυογραφία : 

Δικτυογραφία http://www.etpe.gr/files/proceedings/uploads1/s201.pdf http://users.sch.gr/tgiakoum/epimorfosi/open.html http://195.251.22.132/tele_edu//Uploads/distanceteachingmethods.pdf http://www.ct.aegean.gr/people/t.daradoumis/4ETDE104.htm



Πηγή:  http://www.authorstream.com/Presentation/elanagno-1242405/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου